პროექტი


სასწავლო პროექტი წყლის როლი ადამიანის ცხოვრებაში

სასწავლო პროექტის ავტორი
სახელი, გვარი
თამაზ   დეკანაძე
ქალაქი/რაიონი/დაბა, სოფელი
ხულო
სკოლა
ხულოს წმინდა აბუსერისძე ტბელის სახელობის სკოლა
პროექტის მონახაზი
პროექტის დასახელება
რუსი  პოეტები   და  მწერლები   საქართველოს  შესახებ.
პროექტის შინაარსი
მოსწავლეები   გაანალიზებენ რუსი პოეტებისა  და მწერლებიის  დამიკიდებულებას საქართველოსადმი,ქართველი  მწერლებისა  და  პოეტებისადმი . მოიძიებენ მასალებს, შექმნიან ბუკლეტს,  , პუბლიკაციებს, გააკეთებენ პრეზენტაციებს,.
საგანი/საგნები
 რუსული                               ქართული ლიტერატურა   
საფეხური/კლასი
სწავლების საშუალო საფეხური, ,მეთერთმეტე  კლასი
პროექტის განხორციელების დრო
 3      კვირა
პროექტის საფუძვლები
საგნობრივი სტანდარტები
                                                                                    უცხ.ს.V.5.
კლ-XI

  • მოსწავლეს შეუძლია ბიოგრაფიის წაკითხვა და გაგება.

  • ინდიკატორები
  • ამოიცნობს მთხრობელს;
  • განსაზღვრავს მოვლენათა დროსა და ადგილს (ეპოქა, დაბადების დრო და ადგილი და სხვა);
  • ასახელებს პიროვნების მოღვაწეობის სფეროს, რომელშიც გაითქვა სახელი;
  • ამოიცნობს კარიერის ეტაპებს;
  • ტექსტში მოცემული ინფორმაციის (საქმიანობის, ურთიერთობის, ქცევის) გააზრების საფუძველზე ახასიათებს პიროვნებას.
    პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
მოსწავლეები შეძლებენ:
 მასალის შეგროვებას  რუს  პოეტებსა  და  მწერლებზე  და  მათ  გაანალიზებას
ბუკლეტების  გაცნობას.
საინტერესო   ლექსებისა  და  მოთხრობების  გადმოცემას,დასკვნების  გაკეთებას
ჯგუფთან  ერთად  ეფექტურ   მუშაობას.

მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები
ზოგადი კითხვა
რა  გავლენას  ახდენდა საქართველო  რუს  პოეტებსა  და  მწერლებზე?
თემატური კითხვები
როგორი  იყო  მათი  დამოკიდებულება  ქართველ  პოეტებსა  და  მწერლებზე?
შინაარსობრივი კითხვები

როგორ დავაინტერესოთ ბავშვები ლიტერატურით?

რა როლი აკისრია ლიტერატურას, როგორც ადამიანის სულიერ საზრდოს?

შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო (შეფასების სტრატეგიები)
პროექტის მსვლელობის ეტაპები
შეფასების მეთოდ(ებ)ი
შეფასების საშუალება/ინსტრუმენტ(ებ)ი
პროექტის დასაწყისში
კითხვა -პასუხი
გონებრივი იერიში

წინასწარ მომზადებულ  შეკითხვაზე პასუხების გაცემა;
გონებრივი იერიში , ბუკლეტების ანალიზი
პროექტის მსვლელობისას
თანატოლთა უკუკავშირი
თვითშეფასება
მოსწავლეთა ნაშრომები
ჯგუფური მუშაობა
,ბუკლეტების დამზადება,
პრეზენტაცია
რეფლექსია,
ცალკეულ ჯგუფებში
შუალედური შეფასება.
რუბრიკა
პოზიტიური კომენტარი


რუბრიკა
რუბრიკა
პროექტის დასრულების შემდეგ
ვიცი ,მინდა ვიცოდე, ვისწავლე
პროექტის პრეზენტაცია.
წინასწარ შემუშავებული ცხრილკითხვაზე,, ლიტერატურა სულის საზრდო“
შეფასების მოკლე მონახაზი
     შეკითხვების დასმა განხორციელდება მთელი პროექტის განმავლობაში, რათა დადგინდეს მოსწავლეთა ცოდნა და დამოკიდებულება შესწავლილი მასალის მიმართ, დასაწყისში შეკითხვების დასმა მეხმარება წინარე ცოდნის დადგენაში;
გონებრივი იერიშის საშუალებით გავარკვევ მოსწავლეთა მიზნებს, ინტერესის სფეროს;
თანატოლთა უკუკავშირი დაეხმარება მოსწავლეებს სხვისი ნაშრომების ობიექტურად შეფასებაში, კრიტიკული აზროვნების განვითარებაში.
თვითშეფასება დაეხმარება მოსწავლეებს საკუთარი ცოდნის დონის დადგენაში და ჩატარებულ პროექტში მისი როლის განსაზღვრაში.
ვ-მ-ვ ცხრილი დაგვეხმარება მიღებული ცოდნის შეფასებაში და შემდგომი შესასწავლი საკითხების განსაზღვრაში.
პრეზენტაციის წარდგინებით მოსწავლეებს უვითარდებათ ინფორმაციის ეფექტურად დემონსტრირებაში.
სხვა საკითხები
წინარეცოდნა
მოსწავლებმა იციან ტექსტის წაკითხვა-დამუშავება,  ერთობლივად პრობლემის გადაჭრაზე მუშაობა,   ნამუშევრების პრეზენტაცია, ურთიერთშეფასება და თვითშეფასება.
სასწავლო პროცედურები
პირველი კვირა
დავსვამ ზოგად შეკითხვას,   ჩამოთვალეთ  ის  რუსი  პოეტები  და  მწერლები რომლებიც  იცნობდენ  და წერდნენ  საქართველოზე,მათი  ბიოგრაფიები  და  შემოქმედება. პირველ რიგში გავარკვევ თუ რა იციან   მათ შესახებ, . ავუხსნი პროექტის ჩატარების მიზნებსა და შედეგებს. ჩავატარებ გონებრივ იერიშს , მივცემ პოზიტიურ კომენტარებს სწორ პასუხებს. გონებრივი იერიშით დადგინდება მოსწავლეთა ინტერესი  მათდამი.  ასევე ლიტერატურის შესახებ ცოდნა. . შემდეგ დავსვამ შინაარსობრივ შეკითხვებს .

მიეცემათ დავალება,დაამზადონ  ბუკლეტები,რომლებშიც იქნება  კითხვარები(რომელი  ლექსი  ან მოთხრობა  მოგწონთ,რომელია  მათთვის  საყვარელი  პოეტი  ან  მწერალი  დ.ა.შ.)   
მეორე კვირა
მოხდება მოსწავლეთა ნამუშევრების წარმოდგენა-შეფასება, მოსწავლეები აანალიზებენ და უფასებენ ერთმანეთს ნამუშევრებს,შეაქვთ შესწორებები
ჩავატარებ ლექციას რუსი  პოეტებისა  და მწერლების   საქართველოსადმი მიძღვნილი  ლექსებისა  და  და  მოთხრობების  შესახებ.


მესამე კვირა
მოხდება ნამუშევრების პრეზენტაცია-შეფასება, აზრების შეჯერება. შემდეგ ჯგუფები გაგვაცნობენ იმ მოსწავლეებს,რომელთაც უყვართ კითხვა, მოვისმენთ მათ დამოკიდებულებას წიგნთან.
  

დიფერენცირებული სწავლება
სპეციალური საჭიროებების მქონე მოსწავლეები
დავეხმარები ბუკლეტებისშექმნაში

არაქართულენოვანი მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)
შესაბამისი უცხო ენის მასწავლებლის ჩართვა,
მცირე ლექსიკონის გამოყენება
ნიჭიერი მოსწავლეები
დავალება ტექსტურ რედაქტორში აკრიფონ თუ როგორ უნდა შევიყვაროთ ლიტერატურა,როგორ გამოვიყენოთ ელექტრონული წიგნები
სასწავლო პროექტისთვის საჭირო რესურსები
აპარატურული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
ბეჭდური მასალები
ეროვნული სასწავლო გეგმა 2011-2017 წწ.

ინვენტარი/მასალები
   ფერადი მარკერები, თაბახის ფურცლები
ინტერნეტრესურსები
https://www.google.ge/search?q=rusi+poetebi&rlz=1C1GGRV_enGE775GE775&oq=rusi+poetebi&aqs=chrome..69i57.17418j0j9&sourceid=chrome&ie=UTF-8
სხვა რესურსები
  არა


No comments:

Post a Comment